یزدفردا: مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان گفت: در راستای مشارکت هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم کرمان در بحث بازسازی عتبات عالیات، کانون‌های خیّران حرم‌ساز تشکیل می‌شود.

به گزارش یزدفردا: مرتضی اخضمی امروز چهارم اردیبهشت ماه با اعلام این خبر، افزود: در ابتدای سال جاری کار جدیدی را تحت عنوان کانون خیّران حرم‌ساز شروع کردیم و ظرف دو هفته توانستیم ۶۰ کانون تشکیل دهیم.

وی اظهار کرد: در این طرح هر کانون حداقل با ۲۰ نفر کار خود را شروع می‌کند و هر نفر ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان برای امر بازسازی و توسعه عتبات متقبل می‌شود.

وی بیان کرد: این کانون‌ها می‌تواند خانوادگی، دوستانه و یا با حضور اقشار خاصی راه‌اندازی شود و در پایان هر ماه مبالغ جمع‌آوری شده به ستاد تحویل شود تا در راستای اهداف مورد نظر در امر توسعه و بازسازی عتبات هزینه شود و باقیات‌الصالحاتی برای اعضا باشد.

اخضمی گفت: این کانون‌ها بنا به سلیقه‌ اعضا می‌تواند نام خاصی به خود اختصاص دهد و اعضا به نیابت از شهدا، اموات، عزیزان و یا خودشان در این طرح مشارکت داشته باشند.

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان، گفت: در بحث جمع‌آوری نذورات در مدارس، روش‌های مختلفی دنبال می‌شود که اولین روش، همان روش مخصوص کسر از حقوق است که فرم‌های آن آماده شده و تحویل مدیر آموزش و پرورش خواهد شد.

وی بیان کرد: در روش دیگر یک نفر به عنوان رابط مدرسه و ستاد می‌تواند مبالغ نذورات را جمع‌آوری و تحویل ستاد عتبات دهد و در شیوه‌ی سوم هم افراد خودشان به شماره حسابی که اعلام شده، واریز می‌کنند.

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان درمورد نحوه‌ مشارکت دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: قبوضی با مبالغ پنج یا ۱۰ هزار تومان و بیشتر طراحی شده که این قبوض در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا مربیان پرورشی بتوانند در جذب نذورات و مشارکت‌ دانش‌آموزان ایفای نقش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا